چاپ...

سوالات متداول

سوال ۱ : نحوه اقساطي بودن فروش انشعاب به چه صورت مي باشد؟

مشترك پس از تكميل پرونده و طي نمودن مراحل آن و تامين مبلغ حق اشتراك با توجه به كم بضاعت بودن ايشان حق اشتراك بدين صورت اقساط مي گردد.

نصف حق اشتراك را به صورت نقدي دريافت كرده و بقيه را با توجه به آئين نامه مشترك در دو قسط با دريافت سفته(ضمانت نامه) به صورت  تقسيط انجام مي گيرد.

سوال ۲ : مدارك لازم براي تغيير نام پرونده مشتركين كدام است؟

1-كپي واصل سند انتقال قطعي يا قولنامه

2-كپي قبض آب مصرفي

3-كپي شناسنامه مشترك جديد

4-تسويه فيش آب و حق انشعاب

سوال ۳ : تحت پوشش درآمدن چه مزاياي براي روستائيان دارد؟

1- تامين آب آشاميدني سالم بهداشتي بصورت دائم براساس استانداردهاي تعريف شده .

2- حفظ و صيانت از سرمايه گذاري دولت و فراهم بودن امكان استفاده از تاسيسات آب آشاميدني بدليل تعميرو نگهداري مستمر.

3- توزيع عادلانه آب بين مشتركين با نصب كنتور و كنترل مصرف آب آشاميدني .

4- كنترل ساخت و ساز و ممانعت از احداث بنا در حريم چاه ها و جلوگيري از آلوده سازي منابع آب .

5- جلوگيري از جاري شدن فاضلاب در معابر عمومي روستاها كه خود عاملي در جهت بهداشت محيط مي باشد .

6- ارائه خدمات شركت در زمينه آب و هدايت فاضلاب فقط در روستاهاي تحت پوشش امكان پذير مي باشد .

سوال ۴ : در آخرین قبض صادره برای ملک اینجانب مبلغ غیر متعارفی درج گردیده که با مصارف ماههای قبل مغایرت اساسی دارد، از چه طریقی باید پیگیری نمایم؟
قبوض آب بهای شرکت نشان دهنده میزان مصرف و مبلغ آن بر اساس تعرفه شرکت می باشد. در صورتی که پس از دریافت قبض نسبت به میزان مصرف یا مبلغ معترض می باشید در درجه اول شماره مصرفی کنتور خود را یادداشت و به اداره مربوطه مراجعه فرمائید. (در صورت  تمایل  می توانید از طریق پرتال شرکت نیز درخواست خود را ارسال نمائید) درصورتی که مسئولین مربوطه با تطبیق شماره از صحت قرائت مطمئن شوند ردیف مشترک را برای آزمایش کنتور معرفی می نمایند. بهتر است در چنین مواردی از عدم نشتی لوله کشی داخلی از طریق نشت یاب و یا قرائت و کنترل شبانه شماره کنتور مطمئن شوید.

سوال 5: در چه صورت به آپارتمان ها و مجموعه هاي مسكوني ، تجاري واداري انشعاب مجزا واگذار می شود ؟
در صورتیکه تأسيسات لوله كشي داخلي هرواحد بصورت مجزا انجام شده باشد، و درصورت وجود امكانات فني، شركت انشعابهاي متعدد واگذار خواهد كرد ليكن درصورتي كه تأسيسات لوله كشي داخلي اين واحدها مجزا نباشد يك انشعاب واگذار مي گردد.

سوال 6: برای درخواست انشعاب آب وفاضلاب چه مدارکی لازم است؟
مدارک مربوط به هویت مالک (کپی شناسنامه ،کارت ملی)- مدارک مربوط به مالکیت (اسناد مثبته مالکیت) – مجوزهای احداث ساختمان (شناسنامه ساختمان یا تاییدیه شهرداری ومجوز حفاری جهت نصب انشعاب)

سوال 7: اینجانب ملکی را خریده ام چگونه می توانم نام مالک قبلی رادرقبض آب تغییر دهم ؟
تغيير نام پرونده به نام انتقال گيرنده و همچنين پاسخ به استعلام هاي محضري منوط به ارزيابي مجدد ملك، تسويه حساب كامل در موارد افزايش تعداد واحدها و ظرفيت قراردادي، تغيير كاربري، قبوض پرداخت نشده، اقساط معوق و بدهي هاي انتقالي از بانك ها مي باشد. ضمنا جنابعالی می توانید جهت اطلاع از چگونگی روند به شرح  خدمات پرتال شرکت مراجعه  نمایید.

سوال 8: آیا اداره آب وفاضلاب حق دارد انشعابی را قطع نماید ؟

شرکت آب وفاضلاب برابر بند 33-4 آیین نامه شرکت به دلائل زیر می تواند یک انشعاب را قطع نماید:

الف )در صورتي كه مشترك يا استفاده كننده نسبت به پرداخت كليه ديون خود به شركت در مهلت مقرر اقدام ننمايد.

ب)در صورتي كه مشترك يا استفاده كننده عمداً اقدام به دست كاري تأسيسات آب و فاضلاب متعلق به شركت نموده و يا اقدام به شكستن و يا دست كاري منجر به خرابي كنتور نمايد.

ج)در صورتي كه از انشعاب واگذار شده آب و يا فاضلاب اقدام به لوله كشي به ملك ديگر و استفاده غير مجاز شود و يا نسبت به نصب پمپ به طور مستقيم بر روي انشعاب اقدام گردد.

د)در صورتي كه مشترك يا استفاده كننده به تشخيص شركت موجب نامرئي شدن دريچه محفظه شير قطع و وصل انشعاب(آب و فاضلاب) بشود و يا ايجاد مانع در آن بنمايد.

ه)در صورتي كه امكان قرائت كنتور در سه دوره متوالي به دليل بسته بودن در ميسر نگردد.

و)هرگاه حكم يا قرار لازم الاجراء از سوي مقامات قضائي در زمينه قطع انشعاب (آب و فاضلاب) صادر گردد.

سوال 9: لوله های داخل حیاط ما نشتی پیداکرده ومقداری آب هم هدررفته است،چه کاری باید انجام دهیم؟
می بایست سریعا محلی که نشتی پیداکرده ترمیم نمایید و قبل ازآنکه روی آن پوشانده شود اداره آب وفاضلاب منطقه خود را درجریان گذاشته تا پس ازبازدید نسبت به گزارش واصلاح قبض صادرشده اقدام نماید.


درج پرسش جدید

پرسش خود را اینجا وارد کنید.

لطفا توضيحات مورد نظر خود را وارد کنيد:
متن پيام
چگونه با شما ارتباط برقرار کنيم:
ايميل شما:
نام شما (انتخابي)
تلفن:
فاکس/نمابر:
  ارسال  پاک 

DOURAN Portal V4.0.0.0

V4.0.0.0